Annons:

För Resfeber Grupp & Konferens

Våra duktiga säljare är experter på våra resmål och skräddarsyr resan efter era önskemål. Förutom våra självklart förmånliga priser på hotell och flyg, kan vi ordna transfer till och från flygplatsen, sightseeing med professionella guider, måltider, konferens-
lokaler och evenemangsbiljetter. Vi bokar olika typer av arrangemang, helt efter era egna önskemål.
Vi kan tipsar gärna om sevärdheter, spännande utflykter och de allra bästa restauranterna och uteställena. Vill ni dessutom ha en upplevelse, utöver det vanliga, ja då kan vi ordna det med.

01 Före resan
  • Hur bokar jag en resa?

    Klicka på Beställ offert på första sidan och fyll i formuläret. Så snart vi fått er förfrågan, kontaktar vi hotell och flygbolag för att få ett prisförslag. Priserna på grupper är en färskvara och varierar beroende på säsong, hur många personer ni är och till vilken destination ni vill resa. Är ni flexibla vad gäller ut- och hemresa, finns det stora pengar att tjäna, så ange gärna ett par alternativ på datum för er resa.

  • Vilka köpvillkor är det som gäller?

    Vi hänvisar till våra gruppresevillkor.

  • När ska jag lämna namnen på de som ska resa?

    Flygbolagen brukar vilja ha alla namn enligt passet senast 35 dagar innan avresa. Detta är dock olika beroende på vilket flygbolag ni ska resa med. Vid köp av vanliga indiviuella biljetter, ej gruppbiljetter, behöver vi namnen direkt vid bokningstillfället. Vissa flygbolag tillåter namnändring mot en kostnad.

  • Hur länge gäller offerten från Resfeber?

    Oftast håller vi flyg och/eller hotell i en vecka men beroende på leverantören och era behov kan man ibland förlänga detta.

  • När och hur betalar jag?

    När ni bekräftar er resa betalar ni normalt 1500:- i handpenning. Cirka sex veckor innan avresa är det slutbetalning. Om bokningen sker nära avresan eller senare än sex veckor innan avresa är det full betalning vid bokningstillfället.

  • Vad är det för fördelar med en gruppbiljett?
    • Alla deltagare är garanterade platser på samma flygavgång
    • Flexiblare betalningsvillkor än om man köper vanliga individuella biljetter (läs När och hur betalar jag ovan)
    • Egen kontaktperson hos Resfeber
    • Namnrapport sker normalt 35 dagar innan avresa
    • Bagage ingår oftast i en gruppbiljett
    • Vår offert gäller normalt 7-10 dagar så ni har möjlighet att prata ihop er
    • Möjlighet att göra ändringar i bokningen efter bekräftelse om leverantören tillåter detta
02 Under resan
  • Vart vänder jag mig om jag får problem med min biljett?

    Under resan är det flygbolaget som främst kan hjälpa er om det blir förseningar, borttappat bagage eller andra ändringar. Självklart får ni ringa oss på Resfeber under våra öppettider.

  • Vart vänder jag mig om jag får problem hotell eller övriga arrangemang?

    Strax innan ni reser får ni normalt ett avresebrev med nummer till vår lokala samarbetspartner om det uppstår något problem som inte går att lösa direkt med hotellet eller restaurangen eller annan leverantör. Vi ber er att kontakta vår samarbetspartner direkt på plats om det av någon anledning uppstår något oförutsett.

    Eventuella problem måste omgående framföras till vår lokala samarbetspartner, detta för ni så snabbt som möjligt ska få den hjälp ni behöver. Fel och brister måste alltid anmälas på plats.

OBS!

Om du har bokat två enkelbiljetter innebär detta att om den ena flygningen av någon anledning inte genomförs som planerat, avbokas/ändras inte den andra flygningen med automatik, utan du måste själv boka om biljetten. Om biljetten inte är ombokningsbar är det du som står för kostnaden.