Annons:

Här hittar du svar på vanliga frågor efter din resa.

Efter resan
  • Hur gör jag om mitt flyg var försenat?

    Om du endast bokat en flygbiljett så är resefeber.se endast förmedlare av flygbijletter. Detta innebär att du ska vända dig direkt till flygbolaget. Kontaktuppgifter hittar du på respektive flygbolags hemsida.

    Om du har en paketresa bokad hos oss är du välkommen att kontakta oss genom att fylla i formuläret nedan:

    Länk till formulär

     

  • Hur ger jag er feedback?

    Vi tar tacksamt emot all feedback som du har. Du kontaktar oss genom att skicka ett mail till order@resfeber.com

  • Hur gör jag om jag vill reklamera hela eller delar av resan?

    Eventuella reklamationer under resan skall framföras till leverantören eller dennes representant på plats. Detta skall ske direkt när
    du upptäcker problemet så att det kan avhjälpas så fort som möjligt. Om reklamation riktas direkt till leverantören eller dennes
    representant på stället bör du försäkra dig om att du får kvitto på att du reklamerat till dem direkt. Kvittot kan behövas i den
    händelse att reklamationen inte kan åtgärdas på plats och du eventuellt senare vill ansöka om kompensation på nytt. Om
    reklamation på plats saknas är det väldigt svårt att genomdriva den i ett senare läge.
     


     

     

  • När får jag tillbaka depositionen som er leverantör har dragit?
    Har du lagt depositionen kan det dröja upp till 3-5 bankdagar innan depositionen syns på ditt konto igen. I sällsynta fall längre.

     

  • Vad händer om mitt bagage är skadat eller försvunnet?

    Om ditt bagage skadas eller försvinner på ut- eller hemresan skall detta anmälas till flygbolaget direkt på plats. Sedan ska det fyllas i en PIR (Property Irregularity Report), som används för att söka efter bagaget internationellt eller dokumentera skadans omfång som underlag till försäkringsanspråk. Observera att det är resenärens eget ansvar att en sådan rapport fylls i.

    Om du inte har köpt en reseförsäkring så hänvisas du till din hemförsäkring. Det är också möjligt att kräva ersättning direkt från flygbolagen. Detta ersättningskrav ställer du direkt till flygbolagets kundtjänst. Det är också vanligt att det ingår en försäkring för skadat eller förlorat bagage via VISA eller Mastercard, om du betalat resan med något av dessa kort. Anmälan och eventuell ersättning sker i detta fall direkt hos kortföretagen.

OBS!

Om du har bokat två enkelbiljetter innebär detta att om den ena flygningen av någon anledning inte genomförs som planerat, avbokas/ändras inte den andra flygningen med automatik, utan du måste själv boka om biljetten. Om biljetten inte är ombokningsbar är det du som står för kostnaden.